شناسه خبر: 25553

نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در کشورهای منطقه برگزار می‌شود

مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در کشورهای منطقه خبر داد و گفت: که در همین راستا تفاهم‌نامه با کشور روسیه برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک منعقد شده است.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، هومن رازدار مدیرعامل نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی و سلولزی و ماشین آلات وابسته با اشاره به استقبال تولیدگان ایرانی از این نمایشگاه، اظهار داشت: بیش از 17 هزار متر مربع مساحت نمایشگاه زیر بار رفته است که نسبت به سال گذشته 60 درصد پیشرفت به لحاظ حجم و سطح اشغال داشتیم.

 

وی با بیان اینکه بیش از 8 شرکت خارجی در این نمایشگاه شرکت کرده اند، افزود: همه ما تلاش می‌کنیم امسال را که سال دانش بنیان نامگذاری شده، از شرکت هایی که پایه دانش بنیان دارند، حمایت کنیم.

 

رازدار با بیان اینکه در راستای توسعه نمایشگاه بنا داریم همکاری‌های منطقه را گسترش دهیم و در قالب نمایشگاه‌های اختصاصی و انعقاد تفاهم‌نامه این موضوع را پیش می‌بریم، تصریح کرد: برای حمایت از صادر کنندگان، نمایشگاه‌های اختصاصی ایران را در کشورهای منطقه برگزار کنیم تا محصولاتشان را بتوانند درکشورهای دیگر هم به فروش برسانند .

 

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران  عنوان کرد: برای اولین بار تفاهم نامه، تهاتر فضای نمایشگاهی و حمایت از محصولات دانش بنیان ما با روسیه منعقد شده که توسعه صادرات و توسعه  بازار ایران که در سطح کمی از حجم واردات روسیه را به خودش اختصاص داده است در جلسات مشترک در اتاق بازرگانی روسیه نیز بحث بر سر این بود که بتوانیم ان شاءالله این عدد 4 میلیارد دلار  صادرات‌مان در سال اول را به روسیه و در سال 2022 به حدود 10 میلیارد دلار برسانیم.

 

وی خاطر نشان کرد: تعداد نمایشگاه‌ها تقریبا به همان دوره قبل از کرونا برگشته است و ما امیدواریم که در سال 1401 بتوانیم، حدود 90 عنوان برگزاری نمایشگاه را داشته باشیم و در این حال داریم به توسعه تعداد کمی و افزایش کیفی وضعیت نمایشگاه‌ها فکر می‌کنیم.

 

رازدار تصریح کرد: در این بازدید از توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی دیدن کردیم و توان رقابت در قیمت و حجم تولید و ساپورت بازار کاملا مشهود است و نمایشگاه به نظر می‌آید که نسبت به دوران قبل از کرونا به همان توازن تعداد غرفه ها در واقع رسیده و امیدواریم با تقویت نمایشگاه بتوانیم شاهد تقویت صنعت و توسعه صادرات باشیم.

 

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته با حضور 286 شرکت داخلی و شرکت خارجی، نوین‌ترین تولیدات و خدمات خود را از 14 تا 17 اردیبهشت‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از ساعت 9:00 تا 16:00 برای بازدید در معرض دید علاقه‌مندان و فعالان صنعت آرایشی و بهداشتی قرار می‌دهند.

ارسال نظر