شناسه خبر: 31369

تسلا موفق شد

فروش خرده‌فروشی تسلا در چین پس از کاهش قیمت افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، داده‌های جمع‌آوری‌شده بانک بین‌المللی بازرگانان چین (CMBI) نشان داد که خرده‌فروشی تسلا در چین در ماه ژانویه پس از کاهش قیمت‌های مدل‌های پرفروش خود در اوایل ماه جاری افزایش یافت.

داده های CMBI نشان داد که میانگین فروش روزانه تسلا در چین در دوره ۹ تا ۱۵ ژانویه ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و به ۱۲ هزار و ۶۵۴ دستگاه رسید و این در مقایسه با کاهش ۱۴.۵ درصدی فروش کلی خرده‌فروشی خودرو در چین در همان هفته نسبت به سال گذشته است، اگرچه فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در این کشور ۳۶.۵ درصد افزایش یافته است.

تسلا قیمت خودروهای مدل ۳ و مدل Y را بین ۶ تا ۱۳.۵ درصد در چین از ۶ ژانویه در مقابل آنچه که تحلیلگران می‌گویند نشانه‌هایی از کاهش تقاضا و تشدید رقابت در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است، کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، پس از کاهش قیمت ها در چین و سایر بازارهای آسیایی، تسلا با کاهش قیمت در ایالات‌متحده و اروپا همراه شد. داده‌ها نشان می‌دهد که فروش رقیب بزرگ‌تر تسلا در چین (بی‌وای‌دی) در هفته بیش از دو برابر شده و به ۴۰ هزار و ۴۳۵ دستگاه خودرو، شامل خودروهای برقی و هیبریدی رسیده است.

 

ارسال نظر