کدخبر: ۲۱۸۷

در اینفوگراف مشاهده می‌کنید:

بر اساس گزارش سرچ گوگل، جمعه‌ی سیاه هر ساله نسبت به سال قبل محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا می‌کند. این در حالی است که دوشنبه‌ی سایبری که به منظور تخفیف در فروشگاه‌های مجازی است چندان در بین مردم شناخته شده نیست. در سال‌های اخیر با افزایش تمایل مردم به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، این فروشگاه‌ها نیز در اولین جمعه‌ی بعد از روز شکرگزاری به تخفیف دهی محصولات خود می‌پردازند.

عبارت «جمعه‌ی سیاه» بعد از آن رواج پیدا کرد که در روز جمعه‌ی بعد از روز شکرگزاری در دهه‌ی ۸۰، شهرهای امریکا ترافیک شدیدی را تجربه کردند که پلیس علت آن را خرید کریسمس عنوان کرد. آن روز سیاه برای پلیس و افرادی که در ترافیک ماندند حالا به روزی جهانی تبدیل شده است. روزی که مردم به فروشگاه‌ها هجوم می‌برند تا از تخفیف فروشگاه‌ها که گاها حتی گفته می‌شود کالاها را زیر قیمت خرید به فروش می‌رسانند بهره‌مند شوند. 

عبارت «دوشنبه‌ی سایبری» نیز توسط کمپانی‌های تجاری به منظور تشویق مردم برای خرید آنلاین سال‌ها پیش توسط الن دیویس و اسکات سیلورمن در سال ۲۰۰۵ رواج پیدا کرد. آنها از این ترفند به منظور جذب مردم به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کردند. 

 

ارسال نظر