کدخبر: ۲۶۸۱

در اینفوگراف مشاهده می‌کنید:

اگر تابحال بیشترین منبع درآمد رسانه‌های خبری و روزنامه‌ها از طریق گرفتن آگهی بود، به نظر می‌رسد در سال جدید این روند تغییر خواهد کرد. در نظرسنجی‌ای که از سردبیر‌ها، مدیر مسئولین و دست‌اندرکاران حوزه‌ی خبر شد مشخص شد که چیزی در حدود ۵۲ درصد این افراد گرفتن اشتراک را اصلی‌ترین منبع درآمد خود در سال آینده عنوان کرده‌اند. این درحالی است که تبلیغات در رتبه‌ی دوم قرار دارد. با وجود سرویس‌های دیجیتالی مانند گوگل و فیسبوک که می‌توانند به طور هوشمندانه‌ای تبلیغات مرتبط با نیاز و علاقه‌ی کاربران را به آنها نشان دهند، علاقه‌ی صاحبان کسب و کار برای تبلیغ محصولاتشان در سرویس‌های خبری کاهش یافته است.

در این نظرسنجی که توسط انستیتو رویترز و دانشگاه آکسفور صورت گرفت، ۱۶۳ تن از مدیران و سردبیران رسانه‌های دیجیتالی از ۲۹ کشور مورد پرس و جو قرار گرفتند.

ارسال نظر