شناسه خبر: 36690
تراکت یکی از متداولترین روشهای تبلیغات است و حتما شما هم حداقل یکبار برای انجام تبلیغات کسب و کار خود ترغیب به چاپ تراکت تبلیغاتی ترغیب شدهاید. تراکتها، کاغذهای تبلیغاتی هستند و توسط یک نفر که مسئول پخش کردن آن است به دست مردم میرسد. در صورت پیش بردن مراحل طراحی و چاپ تراکت به صورت دقیق و اصولی، این روش تبلیغاتی در افزایش فروش شما بسیار موثر خواهد بود. اما برای این که با استفاده از این روش بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش بهتری داشته باشید نیاز است تا نکات مهم این روش تبلیغاتی را بدانید و آگاهانهتر قدم بردارید.
اگر شما هم قصد طراحی و چاپ تراکت را دارید اما هنوز مردد هستید، با ما همراه باشید تا با مزایای این روش آشنا شوید و بهترین تصمیم را بگیرید.
آیا پخش تراکت در افزایش فروش موثر است؟
در جواب این سوال متداول باید بگوییم؛ بله قطعاً تراکتهای تبلیغاتی در افزایش فروش موثر هستند و مزیتهای بسیار زیادی برای کسب و کار شما به همراه دارند. اما برای افزایش فروش بیشتر با استفاده از تراکت لازم است تا نکات بسیار مهمی را بدانید و حتما این نکات را در مراحل طراحی و چاپ لحاظ کنید. در غیر این صورت نمیتوانید مشتریان هدفمند و زیادی را جذب کنید.
طراحی تراکت
اگر قصد طراحی تراکت تبلیغاتی یا سفارش آن را دارید، باید بدانید که این روش تبلیغاتی مانند روشهای دیگر، اصول و قواعد خاص خود را دارد و نیازمند این است که نکات زیر را برای جذب بیشتر مخاطبان رعایت کنید.
فونت و رنگ مناسب
در طراحی گرافیکی تراکت خلاقیت داشته باشید. زیرا داشتن خلاقیت در طراحی تراکت میتواند باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان شود. سعی کنید از فونتهای جذاب استفاده کنید. عنوان تراکت را بزرگتر بنویسید و از رنگهای مناسب برای نوشتههای خود استفاده کنید. رنگ مناسب برای پس زمینه تراکت یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژهای کنید و تلاش کنید تا از رنگ مخصوص در حوزه کاری مرتبط خود استفاده کنید. این تکنیک روانشناسی باعث افزایش جلب توجه مخاطبان میشود. تا حد امکان سعی کنید از چاپ تراکتهای صرفا سیاه و سفید دوری کنید و به جای آن از رنگهای پر انرژی استفاده کنید.
درج اطلاعات مهم
برای جلوه بهتر تراکت تبلیغاتی، میتوانید اطلاعات مهم در رابطه با کسب و کارتان را به صورت خلاصه در پشت صفحه اصلی بنویسید تا مشتریان بتوانند یک اطلاعات کلی در رابطه با کسب و کار شما به دست آورند. اطلاعات باید کوتاه، خلاصه و مفید باشند.
متن مناسب
به هیچ عنوان در متن تراکت از جملات منفی و ناراحت کننده استفاده نکنید. بلکه سعی کنید با استفاده از جملات خود حس نیاز در مشتری ایجاد کنید و این باور را به وجود آورید که میتوانید برای کمک به افراد مفید و سودمند باشید.
بازایابی و جذب مشتری
دانستن تکنیکهای فروش و بازاریابی میتواند به عنوان یک معجزه برای کسب و کار شما عمل کند. باید بدانید که تنها ارائه خدمات و یا فروختن محصولات به مشتری کافی نیست. در واقع، مشتریان نیاز به برتری و مزیت خدمات شما به نسبت سایرین دارند تا متقاعد به خرید شوند. در مرحلهی بعدی افراد به کیفیت بالا و خدمات عالی نیاز دارند تا مشتری دائم کسب و کار شما شوند. پس سعی کنید ابتدا در متن تراکتهای تبلیغاتی مزیتهای کسب و کارتان را برای مشتریان بیان کنید و سپس با استفاده از تکنیکهای جذب مشتری، آنها را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.
شناخت مخاطبان هدف
یکی از مهمترین مواردی که باید در پخش تراکت به آن توجه کنید شناسایی مخاطبان هدف کسب و کارتان است. اگر تبلیغات در بین مخاطبان هدف انجام نشود، عملاً یک کار بیهوده و پوچ بوده و سودی برای شما نخواهد داشت. شما باید قبل از پخش تراکت سوالهای زیر را به دقت بررسی کنید.
- چگونه مخاطبان هدف خود را پیدا کنیم؟
- با توجه به حوزه کاریتان باید دقت کنید که اکثر مشتریان شما آقا هستند یا خانوم؟
- مخاطبان هدف در چه رنج سنی هستند؟
- مشتریان چه نیاز هایی دارند؟
با استفاده از این سوالات و پاسخ به آنها، طراحی و پخش تراکت تبلیغاتی انجام دهید و بیشترین بازدهی را برای کسب و کار خو تجربه خواهید کرد.
مکان و زمان مناسب
اگر تراکتها در مکان نامناسبی توزیع شوند باعث هدر رفتن تمام هزینهها و زحمتهایتان میشود. سعی کنید تبلیغات را در زمان مناسب انجام دهید تا نتیجه بهتری ببینید. در واقع شما باید با توجه به نوع خدمات یا محصولتان در زمان مناسب سال یا ماه به توزیع تراکت بپردازید. همچنین باید مکان مناسب پخش تراکتهایتان را شناسایی کنید. برای مثال برخی از کسب و کارها نیاز دارند تا در مکانهای شلوغی مانند خیابانهای اصلی شهر یا ورودی ایستگاههای مترو تبلیغ انجام دهند و یا برخی از مشاغل با توجه به اهداف خود تراکتهای خود را در مکانهایی مانند سوپرمارکتها و یا درب منازل توزیع میکنند.
مکان و روشهای پخش تراکت:
- پخش تراکت در درب منازل و یا کوچهها
- پخش تراکت در مترو
- پخش تراکت در مراکز خرید
- پخش تراکت در معابر
- پخش تراکت در مغازههای پرفروش
- پخش تراکت در شرکتها و سازمانها
مزیتهای پخش تراکت
برخی از افراد بر این تصورند که پخش تراکت فقط در گذشته تاثیر گذار بوده و در حال حاضر به دلیل وجود شبکههای اجتماعی و گسترده شدن تبلیغات در این بسترها، پخش آن دیگر بازدهی ندارد و عملاً یک کار بیهوده محسوب میشود. اما باید بدانید که پخش تراکت همچنان یک روش بسیار عالی برای تبلیغات محسوب میشود و میتوانید میزان فروش خود را با استفاده از پخش تراکت چندین برابر کنید. اما مزایای این روش چیست و چرا باید این روش تبلیغاتی را یکبار هم که شده امتحان کنید.
هزینه کم
طراحی گرافیکی تراکتهای تبلیغاتی، بسیار ساده و راحت است. حتی اگر میخواهید خودتان طراحی آن را انجام دهید، میتوانید با استفاده از کامپیوتر یا گوشی همراه به راحتی و بدون هزینه اضافی شروع به پیش بردن مراحل کنید. همچنین هزینه انجام تبلیغات تراکت به نسبت سایر روشهای تبلیغاتی مانند چاپ سالنامه، تقویم، اس ام اس، بیلبورد، رپورتاژ آگهی و ... کمتر است.
آسان و سریع بودن
چاپ و پخش کردن تراکتهای تبلیغاتی، شاید کمتر از ۲ ساعت زمان ببرد. در صورتی که دیگر روشهای تبلیغاتی شاید روزها و ماهها زمان ببرد. همچنین میتوانید با استفاده از تراکتها سریع تر در رابطه با کسب و کار خود اطلاع رسانی کنید. مشتریان تراکتها را سریع دریافت میکنند، میخوانند و سپس برای خرید و یا انجام خدمات تماس میگیرند.
جلب اعتماد بیشتر
ملموس بودن تراکتها، باعث جلب اعتماد مشتریان میشود. از نظر روانشناسی، افراد اگر بتوانند چیزی را لمس کنند و آن را حس کنند بهتر میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و اعتماد بیشتری نسبت به آن پیدا میکنند. پخش تراکت از میان تمام روشهای تبلیغاتی، تنها روشی است که مخاطب به طور مستقیم با آن ارتباط برقرار میکند.
سخن نهایی
پخش تراکت یکی از روشهای متداول تبلیغاتی است که از گذشته تاکنون حتی با گسترش شبکههای اجتماعی، یک روش بسیار موثر در افزایش فروش بوده است. همانطور که در این مقاله به بررسی مزیتهای تراکت تبلیغاتی پرداختیم، بهتر است بدانید، این روش تنها در صورتی در افزایش فروش شما موثر است که به نکات گفته شده توجه کنید و عجولانه برای این روش تبلیغاتی تصمیم گیری نکنید. امیدواریم با رعایت این نکات و موارد مهم، نتیجه دلخواه خود را با طراحی و پخش تراکت بگیرید و فروشتان روز به روز بیشتر شود.
ارسال نظر