درباره ما

"ذائقه مخاطب ایرانی با سرعت حیرت انگیزی در حال تغییر است"

گزاره‌ای که بسیاری از فعالان رسانه‌ای این روزها آن را تکرار می‌کنند و منشا آن به یک دهه اخیر برمی‌گردد. زمانی که شبکه‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت بالا برای انتشار اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌ها توانستند بعد دیگری از ارتباط بین مخاطب و رسانه را کشف کنند. پس از آن با ظهور پیام رسان‌ها، هر شهروند یا مخاطب این توانایی را پیدا کرد تا از مقام گیرنده خبر به عرصه تولیدکننده خبر و انتشاردهنده آن، ورود پیدا کرده و کار را برای فعالان رسانه‌ای تا حد ممکن سخت کند. فضایی متلاطم و در عین حال لبریز از فرصت‌های جدید، که نیازمند ایده‌های نو و پیروی از روش‌های جدید در فعالیت رسانه‌ای است.

حال با توجه به تغییرات صورت گرفته در ابزارهای رسانه‌ای، مخاطب ایرانی نیازهای جدیدی پیدا کرده که با قواعد بازی قبلی نمی‌توان پاسخگوی آن بود. طبقه متوسط شهری که این روزها بزرگترین و فعال‌ترین بازیگر حوزه گردش اطلاعات است، وقت چندانی برای خواندن متن‌های طولانی ندارد و به تماشا کردن عادت کرده است. این عادت به "تماشا کردن" اگرچه مدافعان اصیل "خواندن" را آزرده خاطر کرده اما واقعیتی است که اکنون در عرصه رسانه با آن روبرو هستیم و بهتر است همه فعالان این حوزه، بدون قهر و غضب نسبت به فضای بوجودآمده تلاش کنند تا با حضوری قدرتمند مانع از تولید و انتشار محتوای ضعیف و بعضا سخیف شوند. به همین دلیل ما در وبسایت اقتصاد نگار سعی خواهیم کرد با استفاده از همه ابزارهای موجود و استفاده از جذابیت تصویری بتوانیم محتوای ارزنده در حوزه اقتصاد تولید کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار دهیم. باشد که با دریافت نقطه نظرهای صاحبان فن و مخاطبان، عملکرد با کیفیتی از خود بروز دهیم.